Sunday 2 December 2012

Catherine' s French class has been inspired by Autumn too!

Catherine' s French  tuition group is a false beginners group. They have worked together on the vocabulary to achieve the really good result below. There is a nice variety of verbs: tomber ( to fall), perdre ( to lose), porter (to wear or to carry), sauter ( to jump), chercher ( to look for), éclairer ( to lit), repenser ( to think again).

Reflexions sur l’Automne
 

Quand la température de la chaleur d’été change
Et que le brouillard tombe
Le bois perd ses couleurs
Les feuilles des arbres changent de couleur
Et tombent sur la terre mouillée

Les enfants portent leurs bottes de caoutchouc
Et sautent dans les flaques d’eau
Les gens cherchent les marrons
Les feux d’artifice éclairent le ciel gris et nuageux
Je repense à mes souvenirs d’enfance

On peut voir les chasseurs dans la forêt couleur rouge et or
J’aimerais faire un feu de joie dans le jardin
Et j’adore l’odeur du feu dans le cheminée
Mais je pense au printemps


La classe du lundi de Catherine.

It is nice to see that, whatever your level of French, you can write lovely poetry. If you want to have a go, look out for our French courses on the website. For more info...

No comments:

Post a Comment