Sunday 4 December 2011

Some more riddles from Jocelyne's French class!

The Thursday morning French group had great fun making up these riddles ( devinettes). The answers ( Les solutions) are given at the end of the riddle but see if you can work them out.
Que suis-je?
Mon son en français ressemble a un détective.
Le potage m’aime.
Je suis un ami du champignon.

Mon son en anglais ressemble a une fuite.

Je suis un poireau.

Que suis-je ?

Je suis utile mais on ne veut pas m’utiliser.

J’apparais en beaucoup de couleurs différentes.

Je n’aime pas le vent.

Je peux être une arme dangereuse.

Je suis souvent mouillé.


Je suis un parapluie.
Christine

Please do not hesitate to try out your own riddles and write them down in The Comments section. Or come and join one of our French courses and learn enough French to have a go.
Or, if you are interested in cooking, why not enrol for our next French cookery classes or treat someone to the lessons, vouchers are available for Christmas. For more info...

1 comment:

  1. Quel est le fruit que les poisson détest le plus?

    La pèche

    ReplyDelete