Sunday 11 December 2011

One more riddle ( Une autre devinette) from Jocelyne' s French lesson:

Our French tutor, Jocelyne, has students with varied interests so they have been creating des devinettes on a wide range of topics, see whether you could have guessed this one!

Je suis dur et de longue durée.
Je suis centenaire.

Je peux créer les héros et les vilains.

Je peux casser les jambes, les têtes, les clavicules et les cœurs.

Tout le monde me connait.

Il y a un cirque qui me suit.
Si vous me suivez vous pourriez voir un 'diable.'*

Je peux enlever ou finir les carrières.

Chaque été je torture deux cents hommes courageux. Je suis ………........................................................................................................................................................ Le Tour de France! *( le diable= un homme est deguisé en diable et suit le Tour!!! c'est vrai!

Look at our News to see what Alliance Française de Bristol and Bath offers in terms of French courses and French classes for early 2012, for more info...

No comments:

Post a Comment